Gemiste ziekenhuisafspraken of patiënten die te laat komen op afspraken vormen een uitdaging waar veel zorgverleners mee te maken hebben, en de geschatte kosten voor de NHS lopen naar verluidt in de miljoenen.
Technologie heeft de potentie om het leven van patiënten gemakkelijker te maken en kan de efficiëntie van afspraken voor zorgverleners verbeteren door middel van digitale wegwijzers. WORTH koos ervoor om deze uitdaging aan te gaan en een oplossing te bedenken die navigatie in het ziekenhuis naar je afspraak via een mobiele app zou bieden.
Door het uitvoeren van onderzoek onder patiënten en in de omgeving zelf, konden we gedragsinzichten verkrijgen en de veelvoorkomende pijnpunten begrijpen.
Door persona's te formuleren, konden we de online en fysieke reis van de gebruiker in kaart brengen om te zien hoe behoeften tussen gebruikers verschilden, en hoe de app ontwikkeld zou moeten worden om hieraan tegemoet te komen.
Het testen van de oplossing bij potentiële gebruikers en het verzamelen van feedback over de bruikbaarheid en nut van het prototype.
Patiënten begeleiden naar gezondheidszorgafspraken voor behandeling, wanneer ze het nodig hebben.
Het aantal gemiste afspraken wordt verminderd, wat tijd en middelen bespaart voor zorgverleners.
Het creëren van een positieve poliklinische ervaring door digitale wegwijzers.
Waar ambitie is, is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan.
Wat heeft jouw voorkeur?
Als je hieronder je e-mailadres achterlaat, sturen we je graag meer informatie.
Geef toestemming tot het verwerken van je data om dit formulier te versturen.