Herken je dit? Je bent thuis van studie of werk en zit net aan tafel. De bel gaat en er staat iemand van een goed doel voor de deur. Vaak niet het juiste moment. Time to Give’s Camiel Mulders vroeg zich af of er niet een platform is waar je zelf kan bepalen aan wie je doneert. Van reactief naar proactief. Helemaal als je weet dat traditionele manieren van fondsenwerving zoals huis-aan-huis werven en telefonische verkoop steeds minder populair worden. De Time to Give website is hiervoor de perfecte oplossing.
Een donatieplatform dat alle non-profits in Nederland ondersteunt
Time to Give kwam bij ons met een conceptidee, ondersteund met een aantal visual designs. Bij mensen uit de doelgroep hebben we achterhaald wat zij belangrijk vinden bij doneren. De ideeën van Time to Give en de input van de doelgroep en het team, hebben we samen verwerkt in een complete user story map. Zo ontstond er een gedeeld beeld van waar we naar toe willen. Door te prioriteren naar de kern van de service en de waarde voor gebruikers, definieerden we kleine, incrementele versies van het product (slices). Geen big design up front, maar iedere keer kleine stukjes erbij ontwerpen, die ook snel daarna geïmplementeerd konden worden. Een usability test op een van de eerste versies op zowel mobiele smartphones als desktop, gaf ons veel feedback. Snappen mensen het concept? Wat vinden ze ervan? Wat moet er in de toekomst nog verbeterd worden? Zo wordt Time to Give nog verder geoptimaliseerd.
Bij aanvang lag er een grof design en een aantal schetsen. Maar om van dit idee tot een goed werkend platform te komen, namen we een aantal stappen. Door eerst een volledig beeld te krijgen van het eindproduct, werd gewerkt met storymapping om zo te bepalen wat er gebouwd moest worden. Door de gewenste features daarna te slicen, oftewel kleiner te maken, was het mogelijk om de complexiteit te verminderen en afhankelijkheden in kaart te brengen. Voor al deze onderdelen ontwikkelden we versies om te usertesten en zo feedback te verkrijgen.
Het platform is in Nederland gelanceerd onder een aantal gebruikersgroepen. Waar nu nog wordt gefocust op particuliere donaties, staat opschaling naar het bedrijfsleven al voor de deur. Enkele grote organisaties hebben al interesse getoond. Op andere plekken in Europa is dit namelijk al een bekend concept, doneren via je salaris. Het platform is daarom zo gebouwd om later makkelijk op te schalen naar nieuwe doelgroepen zoals het donerend bedrijfsleven.
Time to Give is er voor particulieren en bedrijven die graag iets willen terugdoen voor de maatschappij. Een unieke manier om zelf of als organisatie goede doelen te ondersteunen. Doneren start niet bij het kiezen van het goede doel, maar bij het doen van een belofte om iets terug te geven. Vandaar de naam 'Time to Give'. Je bepaalt zelf welke goede doelen je wilt steunen en hoe je je budget op elk moment op een andere manier verdeeld, zelf of via je werkgever.
Dat is een doel waarvoor Worth’s developers en designers graag de handen uit de mouwen steken. Worth ontwikkelde daarom belangeloos het platform voor particuliere donaties.
De samenwerking met Worth Systems voelde gewoon goed. Het behapbaar maken van kleine stappen tot een eindproduct heeft ons veel nieuwe inzichten opgeleverd. De gebruikerstesten hebben ons geholpen richting te geven aan het concept en bepaalde zaken te prioriseren, zoals bijvoorbeeld de beveiliging van het platform. Zonder Worth hadden we dit soort belangrijke zaken over het hoofd gezien.
Oprichter
Toekomstbestendige technologie: eenvoudig opschalen
Slimme interface: personalisatie voor donoren
Veilige omgeving: doneren zonder zorgen
Waar ambitie is, is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan.
Wat heeft jouw voorkeur?
Als je hieronder je e-mailadres achterlaat, sturen we je graag meer informatie.
Geef toestemming tot het verwerken van je data om dit formulier te versturen.