Een efficiënte en flexibele marketingmachine

Internet of Things: een efficiënt en flexibel CMS voor marketing via de koffiemachines. 

Costa Express levert koffie van hoge kwaliteit, op een snelle en slimme manier, via meer dan achtduizend zelfbedienings-koffiemachines wereldwijd. Met intelligente technologie creëert Costa via een touchscreen op de koffiemachine een authentieke barista-achtige beleving en gebruikt de machines als direct marketing kanaal. 

Om nog meer uit dit kanaal te kunnen halen, schakelden ze Worth in voor een nieuw platform.

Image holder

Contentmanagementsysteem voor het publiceren van content naar 8000 koffiemachines

Image holder

Wat hebben we geleverd

Contentmanagementsysteem voor het publiceren van content naar 8000 koffiemachines

De vernieuwing die we brachten voor Costa Express

Image holder
Retail
Corporate

Gebruikte technologie

The type of team used

How we delivered

Image holder

We gebruikten een gebruiksvriendelijk ontwerp en technologie met best practices voor agile leiderschap en integratie van design en delivery door multidisciplinaire productteams.

Ian Homer

Snel en effectief doelstellingen realiseren

Door een agile aanpak te gebruiken was het mogelijk om snel en effectief de doelstellingen te realiseren, en tegelijkertijd een kwalitatief goed proces te ontwikkelen om het marketing team van Costa Express te voorzien van een robuust contentmanagement systeem.  

Het CMS ontwikkelden we met een multidisciplinair team met collega's van Worth en Costa Express om sneller te kunnen leveren, maar ook om creativiteit te bevorderen en een open en transparante manier van werken te bieden. In de eerste fase werkten we samen met het team van Costa aan het prioriteren van de product backlog, het voorbereiden van de wireframes en onderzoek onder eindgebruikers. In sprints van twee weken ontwikkelden we het CMS, met doorlopende iteraties en momenten om feedback van eindgebruikers op te halen. Kwaliteitsborging, security en performance testing was daarbij onderdeel van het proces.

Op afstand bepalen van marketingcontent

Costa Express had de volgende eisen:

  • De marketingafdeling van Costa Express heeft de mogelijkheid om digitale campagnes uit te voeren.
  • De distributie van het marketingmateriaal wordt efficiënter.
  • Op afstand is te bepalen welke marketing content wordt ingezet.
  • De updates van de koffiemachines worden geautomatiseerd en verkoopinformatie wordt vastgelegd voor data-analyse.
Image holder

De eerste marketingcampagne ging succesvol live op bijna 500 locaties. Met Worth hebben we een succesvol samenwerking opgezet. Samen hebben we dit uitdagende project tot een goed einde gebracht. Hartelijk dank aan alle betrokkenen!

Paul Borrett

Systems and Data Directeur

Resultaten

Een robuust beveiligd content management systeem

Geautomatiseerde updates, met twee-factor authenticatie.

Technologie aanpassen aan bedrijfsbehoeften. Gestructureerde inhoud om efficiënt marketingmateriaal te distribueren naar 8000 Costa Express-automaten wereldwijd.

Verbeteren van de snelheid, efficiëntie en het aanpassingsvermogen van de marketingmachine.

Laten we contact maken!

Waar ambitie is, is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan.

Wat heeft jouw voorkeur?

Stuur me meer informatie

Als je hieronder je e-mailadres achterlaat, sturen we je graag meer informatie.