EuroJackpot, één van de zeven merken van de Nederlandse Loterij, groeit snel en heeft een groot aantal online spelers. De potentie om verder te groeien is enorm: het merk heeft een hoge wekelijkse jackpot en een lage buy-in ratio. De Nederlandse Loterij wilde zijn doelgroep uitbreiden en jongere generaties aanspreken.
Een opgefriste aankoop-journey voor loterij spelers
Sinds de website live is gegaan, is de conversie duidelijk gestegen. Niet alleen is het aantal wekelijkse transacties aanzienlijk toegenomen, ook de waarde van de transacties is sterk verbeterd.
Met een agile aanpak maakte Worth de nieuwe mobile-first klantbeleving mogelijk. UX-ontwerpers en softwareontwikkelaars werkten nauw samen aan het ontwerp. Feedback op het digitale bouwproces werd direct geïmplementeerd.
Worth werkte samen met verschillende delen van het bedrijf en hun stakeholders, waarbij de wensen van de klanten centraal stond. Dat resulteerde in een mobile-first beleving met een soepele customer journey en een hoge conversie op mobiele apparaten.
Om de Nederlandse Loterij daarbij te helpen, kreeg Worth de opdracht om een nieuwe website voor EuroJackpot te ontwerpen en ontwikkelen, inclusief:
De nieuwe website van EuroJackpot moest voldoen aan de NLO engineer stack-standaarden. We gebruikten de volgende technologieën om daaraan te voldoen:
Samenwerken met Worth was een genoegen. Hun pragmatische benadering van moeilijke problemen en gemakkelijke samenwerking, maakte het mogelijk om een Eurojackpot-site te creëren die de merkwaarden perfect vertaalt en het kopen van tickets en het controleren van winsten moeiteloos maakt.
Product owner
Bouncerate en laadtijden gehalveerd
Prestaties en wekelijkse omzet verbeteren.
Het koopgedrag van klanten is veranderd door nieuwe interactiepatronen en door mobile first te ontwerpen en te ontwikkelen zijn de laadtijden van pagina's gehalveerd.
Waar ambitie is, is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan.
Wat heeft jouw voorkeur?
Als je hieronder je e-mailadres achterlaat, sturen we je graag meer informatie.
Geef toestemming tot het verwerken van je data om dit formulier te versturen.