Voor veel mensen zijn reisgidsen van time to momo dé manier om een stad te ontdekken. Hier vind je de leukste restaurants, een echt fijn hotel midden in de stad en weet je welke welke wijken in Berlijn, Parijs of welke stad in Europa je het beste kunt bezoeken. Naast de reisgids heeft time to momo met een app en website de volgende stap gezet om een nog persoonlijker advies te geven op basis van jouw voorkeuren.
Ga je met je gezin op pad, of juist alleen een stad ontdekken, ben je al vaker geweest of ga je voor het eerst, wil je gaan winkelen of musea bezoeken? De kans is groot dat je op zoek bent naar een andere invulling van jouw stedentrip dan iemand anders. Time to momo maakt een unieke voorselectie waarmee het zoeken naar een hotel een stuk eenvoudiger wordt.
De website met de beste tips van locals, de perfecte hotels en alle must-see highlights.
Tijdens onze workshops met het team van time to momo is de sales funnel onder de loep genomen en de doelstellingen vertaald naar meetbare KPIs. We kwamen tot inzicht dat er twee focuspunten zijn: het vergroten van de zichtbaarheid en het verschaffen van duidelijkheid voor de bezoeker. Door het aanbieden van de juiste content, het verbeteren van de userflow en het opzetten van een goede informatie architectuur, kan de gebruiker vanaf elke pagina verder om het perfecte hotel voor hun reis te vinden.
Na een review op de huidige technologie middels een tech scan, waarin geconcludeerd werd dat er goede keuzes waren gemaakt in het verleden en er een goede basis is om verder op te bouwen, werd gestart met het uitwerken van de gewenste user experience.
Door de customer journey in kaart te brengen op basis van beschikbare data en inzichten en user story mapping de gewenste journeys te ontwerpen, werden de ruwe ideeën vanuit het begin van het project steeds concreter. Hierbij was het uitgangspunt telkens: hoe helpen we de klant het beste om zijn doel te bereiken?
In 4 sprints van twee weken is de website ontwikkeld waarbij de nadruk lag op het future-proof maken van technologie, business logica en integraties met bijvoorbeeld Booking.com. Immers een succesvolle proof of concept moet leiden tot uitrol naar nog 40 steden van time to momo en aangezien er flink wat content uitgeserveerd moet worden op de website is performance essentieel.
In de time to momo app was het al mogelijk om persoonlijk stedentrip advies te vragen. De website echter was vooral gericht op het consumeren van content. Je vindt er tips over restaurants, bezienswaardigheden en niet te missen evenementen en je schaft makkelijk een stedengids aan met routes en locaties van de stad in de app of via een downloadbare gids. De wens was om ook websitebezoekers te ontzorgen bij het boeken van een stedentrip door persoonlijk advies en gepersonaliseerde content aan te bieden.
Met wat ruwe ideeën over hoe het advies op de website net zo persoonlijk zou kunnen worden als in de time to momo app en hoe bezoekers overtuigd moeten worden van de meerwaarde van het boeken van een hotel voor je stedentrip via time to momo, werd gestart met een proof of concept voor Parijs. Met een duidelijk doel. Omdat het vermoeden er was dat het reisverkeer weer sterk zou groeien door het afschaffen van corona regels in Europa, moest de proof of concept in slechts 2 maanden gelanceerd worden voordat mensen zouden boeken voor de zomervakantie.
Door met elkaar de journey van onze bezoekers te ontrafelen kwamen we erachter dat we andere content moeten bieden aan onze website bezoekers. 80% komt organisch op onze website, bijvoorbeeld vanuit een blog over vintage winkeltjes in Parijs. Die bezoeker is nog niet direct klaar om een stedentrip te boeken.
Oprichter
Flexibele en duurzame digitale architectuur
De nieuwe opzet maakt ook datagestuurde verbeteringen mogelijk om de conversie te verhogen, zoals het wijzigen van waar welke inhoud moet worden getoond en in welke volgorde
De nieuwe architectuur maakt het mogelijk voor "Time to Momo" content editors om snel veranderingen aan te brengen, zoals het tonen van verschillende hotels voor een specifieke blog post.
Door slimme keuzes te maken in de architectuur van het CMS voor de bouw, is het mogelijk geworden om contentcategorisatie toe te passen, waardoor bepaalde content dynamisch wordt getoond op basis van wat een gebruiker doet.
Slimme contentarchitectuur voor Time to Momo
Waar ambitie is, is het de moeite waard om een gesprek aan te gaan.
Wat heeft jouw voorkeur?
Als je hieronder je e-mailadres achterlaat, sturen we je graag meer informatie.
Geef toestemming tot het verwerken van je data om dit formulier te versturen.